nooit-meer-niet-meer-slapen-review-boek-rustigenacht-2023

Review boek nooit meer niet meer slapen

Vandaag schrijven we een review over het boek nooit meer niet meer slapen - de ultieme gids voor slechtslapers. Dit boek is geschreven door Jelmer Jepsen, een voormalig slechtslaper, en Alexander van Daele, een gerenommeerde psychiater en somnoloog. Het boek is een onmisbaar boek voor iedereen die kampt met slaapproblemen en graag weer van een goede nachtrust wil genieten. Eveneens biedt het een schat aan praktische en toegankelijke informatie over slaap en slapeloosheid. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Review Nooit meer niet meer slapen - Jelmer Jepsen en Alexander van Daele

Het boek Nooit meer niet meer slapen kregen we aangeboden door De slaapdokter. Dit is het Instagram account dat gebruikt wordt door de twee auteurs van het boek Jelmer Jepsen en Alexander van Daele. Jelmer was een zeer slechte slaper en probeert aan de hand van dit boek slechtslapers te helpen een betere nachtrust te krijgen. Wij steunen hem in deze missie en daarom namen we het boek in ontvangst. Nu we het boek eindelijk uit hebben, delen we graag onze bevindingen met jou. Want wellicht is het ook een boek dat jij overweegt om te gaan lezen.

nooit meer niet meer slapen review

De ultieme gids voor slechtslapers

De twee mannen nemen je mee op een boeiende reis door de wereld van slaap en slapeloosheid. Jelmer Jepsen deelt zijn persoonlijke ervaringen als iemand die jarenlang worstelde met slapeloosheid en legt uit hoe hij, met de begeleiding van somnoloog Alexander van Daele, zijn slaapproblemen uiteindelijk wist te overwinnen. Door levendige anekdotes en heldere uitleg word je als lezer meegenomen in de spreekkamer en de behandeling van slapeloosheid, waardoor je het gevoel krijgt dat je er echt bij bent. Heb jij last van slaapproblemen? Dan zal dit boek voelen als een persoonlijke reis naar een betere nachtrust.

Wil jij dit boek lezen? Bestel het boek nooit meer niet meer slapen hier!

Wat kun je verwachten van dit boek

Wat wij sterk vonden aan dit boek is de combinatie van wetenschappelijke inzichten en persoonlijke ervaringen. Aan de hand van de laatste wetenschappelijke kennis geven Jelmer en Alexander praktische tips en adviezen die je direct kunt toepassen om je slaap te verbeteren. Om een paar voorbeelden te geven. Ze leggen op een begrijpelijke manier uit wat slapeloosheid is, hoe slapeloosheid ontstaat en wat je eraan kunt doen.

Het boek is doorspekt met waardevolle inzichten die je helpen om beter te begrijpen hoe slaap werkt en wat je kunt doen om een goede nachtrust te bevorderen. Helaas stond er nog geen doorverwijzing in naar onze blogs maar misschien komt dat nog in de 4de druk!

Slaapadviezen per dagdeel

Hoe zien die adviezen er dan uit? De adviezen in het boek zijn ingedeeld in verschillende dagdelen. Te verstaan ochtend, middag, avond en nacht. Hierdoor kun de hele dag actief aan de slag gaan met het verbeteren van je slaap. Deze praktische indeling geeft je duidelijke handvatten en laat zien dat goed slapen meer is dan alleen een rustige nacht draaien. Goed slapen is een 24-uurs proces is waar je op verschillende momenten van de dag invloed op kunt uitoefenen. Wist jij dit?

Je kan namelijk in de ochtend al een goede basis leggen om diezelfde nacht weer goed te gaan slapen. Het zelfde geldt voor het creëren van een ontspannen avondritueel of het verbeteren van je slaapomgeving net voordat je gaat slapen. Dit is een greep uit de tips die Jelmer en Alexander geven de auteurs bieden. Uiteraard gaan we niet alles verklappen, maar er staan ontzettend veel bruikbare adviezen in die je stap voor stap kunt volgen.

nooit-meer-niet-meer-slapen-boek-review-2023

Herkenbare slaapproblemen uit de praktijk

Wat ons het meest aanspraak in dit boek is de persoonlijke touch van Jelmer. Mensen kunnen met de beste bedoelingen tips en uitleg geven over slaap, maar doordat Jelmer openharig over zijn eigen ervaringen verteld grijpt het boek je toch nog net iets meer aan. Zo verteld hij in zijn boek dat die soms 72 uur wakker was. 72 uur! Laat dat even op je inwerken...

Dan heb je wel echt last van slapeloosheid. Hij beschrijft de moeilijkheden die hij heeft overwonnen en hoe hij zich stap voor stap heeft bevrijd van de vicieuze cirkel van slecht slapen. Hierdoor voel je als lezer een diepe verbondenheid en word je aangemoedigd om zelf actief aan de slag te gaan.

Theoretisch naslagwerk om meer te leren over slaapproblemen

Naast de persoonlijke ervaringen van Jelmer heeft het boek ook nog een theoretisch laag die wordt behandeld. In dit deel van het boek wordt je uitgelegd wat slaap is, wat er gebeurt als we slapen, waarom we slapen en wat slapeloosheid nou precies inhoudt. Dit maakt het een een waardevol naslagwerk. Want het biedt op deze wijze een laagdrempelige en luchtige manier om meer te leren over slaapproblemen en de aanpak van slapeloosheid. Ook staan ze nog even stil bij slaapgadgets en middeltjes van de drogist.

Praktisch en eenvoudig te gebruiken slaapdagboek

Wanneer je het boek van ongeveer 200 bladzijden uit hebt weet jij meer over slaap en kun je slaapproblemen weer de baas worden. Wat heel waardevol is aan dit boek is dat ze een slaapdagboek hebben toegevoegd aan het einde van dit boek. Hier zit eveneens een instructie bij zodat je precies weet hoe je het slaapdagboek moet invullen. Iedereen die slecht slaapt kunnen wij aanraden om zo'n slaapdagboek bij te houden. Het geeft je een goed inzicht en helpt je om je slaapefficiëntie uit te rekenen.

slaapdagboek-nooit-meer-niet-meer-slapen

Zeg ook vaarwel tegen slapeloze nachten!

Wij kunnen met volle overtuiging zeggen dat het boek Nooit meer niet slapen een boek is dat ten zeerste is aan te bevelen aan iedereen die beter wil slapen. Het is meeslepend, begrijpelijk en biedt waardevolle inzichten en concrete handvatten. Voor slechte slapers is het een ultieme gids om hun slaapkwaliteit te verbeteren, terwijl het voor artsen een laagdrempelig naslagwerk is om meer te leren over slaapproblemen en de aanpak van slapeloosheid.

Jelmer en Alexander, jullie hebben een meesterwerk gecreëerd! Wij hopen dat jullie nog veel mensen kunnen inspireren met jullie boek. Ben jij na het lezen van deze review enthousiast geworden over het boek? Klik dan op de groene knop hieronder en zeg binnenkort vaarwel tegen slapeloze nachten!

Terug naar blog